Leesboek: Yaru Makki's Reis

Yaru Makki's reis is een fantasierijk en rijk geïllustreerd (voorlees)verhaal voor kinderen vanaf 6 jaar. De Waddenvereniging werkte mee aan het boek.

Yaru Makki is duinkonijn op Schiermonnikoog. Jaloers kijkt hij naar de trekvogels die naar het zuiden vliegen. Op reis, dat wil hij ook! Hij ontmoet Bakkes, een reislustige en wereldwijze rat. Bakkes vertelt Yaru Makki over al zijn reisavonturen. Samen besluiten ze mee te liften met de trekvogels. Gaandeweg leren ze van alles over op reis gaan, ontmoetingen met andere dieren en beslissingen nemen in je leven.

Schrijfster van het boek is Irene de Pous. De prachtige handgemaakte illustraties zijn van Nora Tinholt. In samenwerking met de Waddenvereniging is het boek verrijkt met extra informatie over de Waddenzee en het Lauwersmeer. Aan de hand van de dieren uit het verhaal wordt duidelijk waarom deze gebieden zo bijzonder zijn. Ook is er een stukje in opgenomen over de oprichting van de Waddenvereniging.

Klik hier voor een inkijkexemplaar van het boek.

Leden van de Waddenvereniging ontvangen 20% korting. Je betaalt €15,95 in plaats van €19,95 exclusief verzendkosten. De korting is alleen geldig in onze online winkel zo lang de voorraad strekt.

Art.nr. WV-YARU-MAKKI
Model: