Mount Elliot LS Zip Vest - Blue

Het Mount Elliot LS Vest van Icebreaker geeft je warmte en ademend vermogen, precies zoveel je nodig hebt. Dit vest is gemaakt van merinowol en nylon, wat zorgt voor een enorm zacht gevoel en duurzaamheid. Dankzij een beetje lycra stretcht de stof wat mee, waardoor de pasvorm goed uitkomst.

Icebreaker heeft gebruik gemaakt van Corespun. Hierbij wordt een nylon kerndraad verpakt in merinowol voor extra stevigheid en een verhoogde duurzaamheid. Dankzij deze innovatie is het materiaal veertig procent sterker.

Natuurlijk is dit niet ten koste gegaan van deze positieve eigenschappen waarover merinowol van nature beschikt. Dit vest houdt je lichaam warm bij activiteiten onder koele omstandigheden, bijvoorbeeld tijdens wandeltochten in de Alpen. Icebreaker heeft gebruik gemaakt van RealFleece, een natuurlijk alternatief voor synthetische fleece. Heerlijk warm en lekker zacht. Hij functioneert ook als tussenlaag over een thermoshirt en onder een soft- of hardshell. Tegelijkertijd is het vest ook erg goed ademend, vocht afdrijvend en geurbestendig. Waardoor je warmte, vocht en nare geurtjes ook nog eens goed kwijt kunt.

Dit vest is ideaal voor koele zomeravonden of mooie voorjaarsdagen. Dankzij de handige zakken kun je kleine spullen veilig opbergen en het vest ook bovendien casual, waardoor je hem nog prima in het dagelijks leven aan kunt hebben.

87% Merinowol
10% Nylon