Heren Jan Loman Sweater - special edition
Heren Jan Loman Sweater - special edition Heren Jan Loman Sweater - special edition Heren Jan Loman Sweater - special edition

Heren Jan Loman Sweater - special edition

JAN LOMAN, 25 JAREN LATER II, 1988

25 jaar na het ontwerp van het logo van de Waddenvereniging maakte beeldend kunstenaar Jan Loman deze zeefdruk waarmee hij waarschuwt hoe de toekomst van de Wadden eruit kan zien. Een beeld van chaos en aantasting. Laat het geen werkelijkheid worden. Deze zeefdruk hebben we een plekje gegeven op deze limited edition Jan Loman sweater.

Jan Loman was dichter, fotograaf, beeldkunstenaar en vormgever. Hij werd het meest bekend door zijn logo voor de Waddenvereniging met de tekst ‘Wees wijs met de Waddenzee’. In 1963 gebruikte Jan Loman het beroemde ‘logo’ van de vogel met de rode zon als verhuisbericht toen hij in Beetsterzwaag ging wonen. Na een paar kleine wijzigingen gaf hij het ontwerp in 1965 cadeau aan de Waddenvereniging.

Samenstelling sweater: 36% biologisch katoen, 24% gerecycled biologisch katoen, 20% gerecycled denim, 20% Tencel

Dit is een special edition dus OP = OP.

Art.nr. M-SW009-21-B040
Model:

Maattabel:

HEREN S M L XL XXL
Lengte 73 74 75 76 77
Borstomvang (1/2 gemeten) 53 55.5 58 60.5 63
Mouwlengte 78 79 80 81 82

ALLE MATEN ZIJN IN CENTIMETERS. DE TRUI IS PLAT EN ENKEL GEMETEN.