Juttas
Juttas Juttas Juttas Juttas

Juttas

Kom in actie voor een schone kust! Ga afval jutten met deze herbruikbare Juttas, gemaakt van 100% gerecyclede materialen. Een gedeelte van de opbrengst gaat rechtstreeks naar projecten voor een afvalvrije Waddenzee, waaronder het project Jut op Terschelling. Zo maak je met je aankoop op meerdere manieren het verschil voor de Wadden.

Tijdens het jutten leg je soms behoorlijke afstanden af. Dan is het lekker als je het door jou gevonden afval niet steeds in de hand moet dragen, bijvoorbeeld in een vuilniszak of handtas. Het model van de Wijs Juttas is geïnspireerd op de aloude plunjezak. Eenvoudige cilindervormige zakken van onverwoestbare materialen waarin soldaten, matrozen en vissers hun bagage meenamen. De tas is gemaakt van 100% gerecyclede materialen. De tas zelf is gemaakt van restmateriaal dat overgebleven is na het produceren van de BlueCAMP tent – een duurzame stormtent van spijkerbroeken – en oude banners van buitenwinkel Bever.

De Wijs Juttas heeft een grote opening, waar je gemakkelijk je gevonden afval in kwijt kunt. Tijdens het jutten, draag je de tas schuin voor je buik. Door het stevige materiaal waarvan de tas gemaakt is, blijft de opening goed toegankelijk. In één beweging raap je afval op en gooi je het in de tas. Wil je comfortabel lopen, gooi dan de tas over je schouder heen. Na het jutten gooi je het afval via de grote opening gemakkelijk in een container en keer je vervolgens de tas binnenstebuiten om overgebleven zand eruit te schudden.

Lees hier meer over het project Jut op Terschelling.

Doordat de juttas gemaakt is van gerecycled materiaal is elke tas uniek! De Juttas op de foto kan dus afwijken van de tas die u ontvangt.

Art.nr. WV-JUTTAS
Model: