Persoonsgegevens
Wij gebruiken alleen gegevens die uitdrukkelijk en vrijwillig zijn gegeven door personen die onze website bezoeken. U kunt uw persoonsgegevens opgeven om lid te worden, informatie, publicaties of diensten aan te vragen, om nieuwsbrieven te ontvangen, om u aan te melden voor een excursie of evenement, of een aankoop te doen in de Waddenwebshop. De Waddenvereniging legt uw gegevens vast voor de uitvoering van uw opdracht. Uw gegevens kunnen door de Waddenvereniging worden gebruikt om u te informeren over relevante diensten en activiteiten. Mocht u hiertegen bezwaar hebben, neem dan contact met ons op via het contactformulier, wij verwijderen uw adres dan uit de verzendlijst. Voor de digitale nieuwsbrief kunt u zich zelf afmelden door op de afmeldlink onderaan de nieuwsbrief te klikken. Ook als u uw gegevens wilt corrigeren of opvragen, of meer wilt weten over de u betreffende persoonsgegevens die wij verwerken, kunt u contact met ons opnemen. De Waddenvereniging verstrekt uw gegevens niet aan derden zonder uw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming tenzij wij daartoe verplicht zijn op basis van de wet of een rechterlijke uitspraak.

Op de website kunt u links aantreffen naar websites van derden. Hoewel deze websites met zorg zijn geselecteerd draagt de Waddenvereniging geen verantwoordelijkheid voor de omgang met uw persoonsgegevens door deze derden. Lees hiervoor het privacy statement van de website die u bezoekt.

Google Analytics Opt-out Browser Add-on
Bezoekers van de website die niet willen dat hun bezoekgegevens worden gerapporteerd door Google Analytics JavaScript, kunnen de Google Analytics Opt-out Browser Add-on installeren. Deze add-on zorgt ervoor dat Google Analytics JavaScript (ga.js, analytics.js en dc.js) geen gegevens over bezoeken kan verzenden naar Google Analytics. De browser add-on is beschikbaar voor de meeste moderne browsers. De Google Analytics Opt-out Browser Add-on vindt u hier.

Disclaimer
Deze website bevat informatie afkomstig van de Waddenvereniging. Ondanks onze grote zorgvuldigheid en nauwkeurigheid bij het samenstellen en publiceren van het materiaal, kan de informatie incorrect en/of incompleet zijn. In geen enkel geval is de Waddenvereniging aansprakelijk voor schade ontstaan uit het direct of indirect gebruik van het materiaal van deze website. Tevens behoudt de Waddenvereniging zich te allen tijde het recht voor om zonder voorafgaande waarschuwing wijzigingen in alle informatie die op deze website getoond wordt, aan te brengen. Aan alle op deze site getoonde informatie of van deze site te downloaden informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Links naar websites van derden
Op verschillende plaatsen op deze site zijn verwijzingen of hyperlinks naar andere websites opgenomen ter informatie van de bezoekers. Dergelijke links worden uitsluitend voor het gebruikersgemak verstrekt. De Waddenvereniging neemt alleen links op van instellingen en organisaties die naar haar mening passen binnen de thema's van de website. Deze websites worden door andere partijen dan de Waddenvereniging geëxploiteerd; de Waddenvereniging heeft geen zeggenschap over deze websites, en kan derhalve niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud en betrouwbaarheid ervan.

Gedragscode
De Waddenvereniging hanteert de "Gedragscode maatschappelijke organisaties op het gebied van natuur, milieu en duurzame ontwikkeling" (klik hier voor de Pdf versie) en de Gedragscode van de Vereniging van Fondsenwervende Instellingen (VFI) (klik hier voor de Pdf versie). De klachtenregeling van de Waddenvereniging vindt u hier.